بهین طرح چکاد

بهین طرح چکاد

بهین طرح چکاد

بهین طرح چکاد

برش لیزر فلزات

در این مطلب در مورد برش لیزر فلزات صحبت می کنیم:

لیزر برای بسیاری از اهداف استفاده می شود. یکی از راه های استفاده آنها برای برش صفحات فلزی است. بر روی صفحه ، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم ، روند برش لیزر بسیار دقیق است ، کیفیت برش بسیار خوبی را به همراه دارد ، از عرض بسیار کمتری برخوردار است و برش لیزر فلزات امکان برش اشکال بسیار پیچیده و سوراخ های کوچک را فراهم می آورد.

اکثر مردم از قبل می دانند که کلمه "لیزر" در واقع مخفف تقویت نور توسط Stimulated Emission of Radiation است. اما چگونه برش لیزر فلزات  انجام می شود؟

پرتو لیزر ستونی از نور با شدت بسیار بالا ، از یک طول موج یا رنگ است. در مورد لیزر معمولی CO2 ، آن طول موج در قسمت مادون قرمز طیف نور است ، بنابراین برای چشم انسان نامرئی است. این پرتو از قطر لیزر ، که باعث ایجاد پرتو می شود ، از مسیر پرتو دستگاه فقط در حدود 3/4 اینچ قطر است.برش لیزر فلزات ممکن است در جهات مختلف توسط بسیاری از آینه ها ، یا "خمشهای پرتوی" پرتاب شود ، قبل از اینکه در نهایت روی صفحه متمرکز شوید. برش لیزر فلزات درست قبل از برخورد به صفحه ، از شاخه نازل عبور می کند. همچنین برش لیزر فلزات از طریق آن سوراخ نازل جریان می یابد ، گاز فشرده شده مانند اکسیژن یا نیتروژن.



برش لیزر فلزات می تواند توسط یک لنز مخصوص یا توسط یک آینه خمیده انجام شود و این امر در سر برش لیزر فلزات صورت می گیرد. پرتو باید دقیقاً متمرکز شود تا شکل نقطه تمرکز و چگالی انرژی موجود در آن نقطه کاملاً گرد و سازگار باشد و در نازل محور باشد. با تمرکز پرتوی بزرگ به پایین یک نقطه ، چگالی گرما در آن نقطه شدید است.

چگالی توان بالا باعث گرم شدن سریع ، ذوب شدن و تبخیر جزئی یا کامل مواد می شود. هنگام برش لیزر فلزات، گرمای پرتو لیزر برای شروع یک فرآیند سوزاندن "سوخت اکسی" معمولی کافی است ، و گاز برش لیزر فلزات مانند مشعل سوختی اکسیژن خالص خواهد بود. هنگام برش لیزر فلزات ضد زنگ یا آلومینیوم ، پرتوی لیزر به راحتی مواد را ذوب می کند و از نیتروژن با فشار بالا برای دمیدن فلز مذاب از داخل مخزن استفاده می شود.

در دستگاه برش لیزر فلزات، سر برش لیزری بر روی صفحه فلزی به شکل قسمت مورد نظر منتقل می شود ، بنابراین بخش را از صفحه جدا می کنید. یک سیستم کنترل ارتفاع خازنی فاصله بسیار دقیقی بین انتهای نازل و صفحه ای که برش داده می شود ، حفظ می کند. این فاصله مهم است ، زیرا تعیین می کند که نقطه کانونی نسبت به سطح صفحه برش لیزر فلزات کجاست. کیفیت برش را می توان با بالا بردن یا پایین آمدن نقطه کانونی از بالای سطح صفحه برش لیزر فلزات، در سطح یا دقیقاً زیر سطح تحت تأثیر قرار داد.



بسیاری از پارامترهای دیگر نیز وجود دارد که بر کیفیت برش لیزر فلزات تأثیر می گذارند ، اما هنگامی که همه به درستی کنترل شوند ، برش لیزر فلزات یک روند برش پایدار ، قابل اعتماد و بسیار دقیق است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برش لیزر فلزات می توانید به سایت شرکت بهین طرح چکاد مراجعه کنید و اطلاعات لازم در مورد برش لیزر فلزات را کسب کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد